A koronavírus világjárvány magyarországi terjedésének következtében 2020 márciusában az ország teljes területén vészhelyzet volt érvényben. Újbuda Önkormányzata egy Call Centert hozott létre, amelyen keresztül a kerületi – elsősorban az otthon maradt – időskorúak segítséget kérhettek a mindennapi szükségleteikhez az Újbudai Szociális Szolgálat munkatársaitól.
A Call Center jelentős előrelépés volt az eddigi elérési technikákhoz képest, mivel ez az eszköz már nem tette szükségessé a segítséget kérő időskorú személyes megjelenését. A Call Centerbe érkező telefonhívások elektronikusan rögzítésre kerültek, amely így a projekt soron következő, időskorúak SMART igényeinek feltárását célzó elemző munkáját is támogatta.
A 2020 március–május közötti időszakban mintegy 3000 hívás érkezett be. A hívásokat Mátics Katalin, az Újbudai Szociális Szolgálat intézményvezetője elemezte többek között abból a szempontból, hogy az időskorúak mely igényei lennének támogathatók SMART megoldásokkal. Az elemzésről készült beszámoló anyaga az alábbi linken érhető el:
Beszámoló és elemzés az időskorúak célcsoport beazonosított potenciális SMART igényeiről